رعایت اصول ایمنی در ورزش

سلامت
۲۴ام مهر ۱۳۹۸

رعایت اصول ایمنی در ورزش

ایمنی در ورزش , مقاله ایمنی در ورزش , راهای ایمنی در ورزش

فراهم نمودن ایمنی کامل ورزشکاران، امکانات و وسایل ورزشی، کاری بسیار دقیق و پیچیده است، ولی با پيش بيني و محاسبات درست و منطقی میتوان این کار را به نحو احسن انجام داد.

رعایت اصول ایمنی در ورزش

موقع ورزش باید به نکات زیر توجه کامل داشت:

لباس ورزشی نباید از جنس پلاستیکی باشد تا از تبادل هوا جلوگيري نماید و در نتيجه سبب افزایش دمای بدن گردد.

لباس نباید تنگ باشد. در قسمتهای مچ دست و پا از جنس کش استفاده نگردد. در هوای سرد از کلاه یا پیشانی بند استفاده شود .۳- کقش ورزشی باید راحت و دارای قوس مناسب با کف پا باشد و از یک کفه اضافی در کفش استفاده گردد. کفش نباید تنگ و یا گشاد باشد. از کفش های ورزشی بدون پاشنه، میخ دار و یا استوک دار روی آسفالت و یا سالن استفاده نکنیم. حتماً باید موقع ورزش از جوراب ورزشی استفاده کنیم.

 براي کاهش احتمال اسیب به رباط ها و بافت های اطراف مفصلی از کشش های بیش از حد ، بصورت غیرفعال پرهیز کنید.

بدن ورزش‌کار باید موقع تمرین تمیز باشد تا عمل تنفس پوست و تعرق به آسانی صورت گیرد.

ایمنی در ورزش , مقاله ایمنی در ورزش , راهای ایمنی در ورزش

راههای ایمنی در ورزش

لباس تمرین پس از ورزش باید شسته شود و از پوشیدن لباس دیگران جدا خودداری گردد، برای این که د رغیر این صورت ممکن است ، باعث انتقال بیماري شود.

از حبس کردن نفس و فشار بیش از حد بخود در فعالیت های شدید پرهیز کنید.

یک ورزش‌کار باید حوله، لیوان و لباس گرم مخصوص داشته باشد.

باید براي فعالیت در آب و هوای خيلي گرم یا خيلي سرد لباس مناسب بپوشید.

در موقع بیماري تا زمانیکه التیام حاصل نشده ورزش‌کار حق شرکت در فعالیت ورزشی را ندارد.

براي کاهش احتمال اسیب به رباط ها و بافت های اطراف مفصلی از کشش های بیش از حد ، بصورت غیرفعال پرهیز کنید.

در هنگام آسیب دیدگی به خصوص ضربه ی سر یا ستون فقرات، باید فعالیت را قطع کرد.

رعایت اصول ایمنی در ورزش

ایمنی در ورزش , مقاله ایمنی در ورزش , راهای ایمنی در ورزش

توصیه های ایمنی هنگام ورزش

درهنگام ورزش درصورتی که دچار حالت تهوع، سر گیجه یا درد های عضلانی شدید، باید فعالیت را قطع کرد.

پیش از فعالیت های ورزشی با استفاده از حرکات نرمشی، بدن را خوب گرم کرد و بعد از فعالیت ورزشی باید بدن را سرد و به حالت نخست برگرداند.

بعد از ورزش نباید در جریان هوای سرد قرار گرفت و یا آب سرد زیاد نوشید تا دچار سرما خوردگی نگردید.

بلافاصله پس از غذا نباید ورزش کرد.

موقع پرداختن به هر فعالیت جسمی به آن چه بدنتان به شما ميگويد گوش بدهید، اگر در زمان فعالیت دچار احساس درد شدید فورا آنرا متوقف کنید و فعالیت هایی را که فکر می کنید به شما اسیب ميزنند انجام ندهید.

بسياري از ورزش های مهیچ و نشاط بخش از جمله قایق رانی، اسکی و… با درصدی از خطر همراه هستندکه اگر این ورزش را انتخاب می کنید، باید اصول اولیه امینی مربوط به آنرا بدانید.

منبع : بیتوته

, , , , , , , , , , , ,

نظرات